top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעוזי מאור

לשבור את הדייטה .... או לא!

עודכן: 10 ביולי 2019

למי שלא ראה אותי בחודשים האחרונים, הצלחתי עד עכשיו להשיל מעליי כ 11 קילו.

אני יודע שהדרך לא קלה וארוכה אבל החזון והמטרות מאוד ברורים.

שואלים אותי איך אני עושה את זה ?

והאמת שהתשובה היא לא מה אני עושה אלא מה אני לא עושה או מה אני חושב.

הרי ברור מאליו מה צריך לעשות כדי להרזות ולהיות בריאים.

ואם תשאל כמעט כל אדם איך יורדים במשקל התשובה תהיה שצריך לאכול מעט ולעשות פעילות גופנית.


אז למה זה כל כך קשה ???


תהליך ירידה במשקל הוא תהליך שינוי כמו כל תהליך שינוי אחר.

כשאנחנו נמצאים בתהליך שינוי אנחנו רוצים לראות תוצאות.

לרוב התוצאות בתהליכים באים בקצב מאוד איטי.

ושהקצב איטי ואין תוצאות ברורות במיידי מתחיל להיות קשה.

לרוב הקצב האיטי בא ביחד עם מעידות, מכשולים, תקיעות ותסכולים.

אחד הדברים החשובים שאנו צריכים להבין זה איך להתמודד עם אותם מעידות ותקיעות שבדרך.

כשאנחנו מתחילים תהליך שינויי אנחנו באופורייה מטורפת.

אנחנו מלאי אנרגיה ומוטיבציה, אנחנו מדמיינים בראש שלנו איך היעד כבר אצלנו בכיס.

בשלב ההתחלתי הכל טוב, אך אחרי שבוע שבועיים כשפתאום קשה....

מה עושים ?

איך משמרים את האנרגיה, איך מתמידים ויותר חשוב איך לא נשברים ?


אני שומר על דייטה כבר שבועיים ובסוף שבוע הוזמנתי להתארח והגישו עוגה.

עוגה שנראת נהדר עם מלא קצפת קרם ושוקולד בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

גם לא נעים מבעלת הבית שטרחה והכינה.....

(הנה מגיע המשבר)

אז ויתרנו לעצמנו ואכלנו חתיכה (אפילו גדולה)

שני אופציות אפשריות למחשבה:

1. איזה חלש אני / שברתי את הדייטה / דייטה זה דבר קשה / יאללה , כבר נשברתי אז מה זה חשוב

  • פעולה:, הסכר נשבר, אני אטעם גם מהפיצוחים והעוגיות ומכאן המדרון הוא חלקלק

2. היה לי טעים והספיק לי / זו מעידה חד פעמית ויש אפשרות ללמוד ממנה

  • פעולה: קבלה, שלמות וחזרה לתהליך

בתהליך של שינוי יש כללים מאוד ברורים.

מודל "מעגל השינוי" שמורכב משישה שלבים בהם אנחנו עוברים כדי להשיג את השינוי.

(ע"פ פרנצ'סקה ודיקלמנטה)


קדם הרהור – כשאנו שוקלים את אפשרות השינוי

הרהור – אנחנו ערים לבעיה מתייחסים לשינוי שאנו צריכים לעבור אבל גם דוחים את השינוי

החלטה – בשלב הזה אנחנו מצהירים על כוונתנו ורצוננו לבצע שינוי.

פעולה – בשלב הזה אנחנו כבר נוקטים פעולות כדי לגרום לשינוי

שימור – בשלב זה אנו מבצעים פעולות כדי למנוע "נפילה"

נפילה – מעידות ונפילות מתרחשות כחלק מתהליך השינוי המאפשרות לנו ללמוד ולהפיק לקחים. מאידך כמו בכל מעגל אנו חוזרים לתחילת המעגל לשלב ההרהור.


כל אחד מאיתנו שמגדיר מטרה והחליט על השינוי,

בכדי לא להשבר ולהצליח בהשגת המטרה, רצוי מאוד להיות מוכן לנפילה.

להיות מוכן לנפילה ע"י שלב השימור, אבל מה זה אומר ?

לדבר על הנפילה, להיות מוכן כשהיא תגיע (ככה לא נהיה מופתעים),

להבין ולתכנן את הפעולות שאנחנו צריכים לעשות כשהנפילה תגיע.

לכולנו יש נפילות לכן אפשרי לשאול אנשים שהצליחו איך הם התמודדו.


אנשים אומרים לי שאני חזק ומתמיד, בולשיט !

לפחות פעם בשבוע אני נשבר ונופל. לפעמים אני לומד, לפעמים רק מהרהר וממשיך הלאה.

היו לי המון נפילות בחיים, הייתי אמור להיות גאון אם רק הייתי לומד מכל נפילה ונפילה.

כנראה שאמשיך ללמוד עד סוף חיי.


לא משנה איזה שינוי החלטתם לעשות או אתם מתכננים לעשות.

הכינו את עצמכם לנפילה לימדו מהנפילות הקודמות שלכם.


אין כישלונות יש רק למידה.


הטיפ הכי חשוב !!!

מיצאו חבר / חברה / בן זוג / מורה / מטפל / מאמן כדי שיהיה שם איתכם בזמן הנפילה.

אני תמיד מוצא שזה עוזר.

(אני אישית תמיד נעזר בזוגתי שנמצאת שם בשבילי)



81 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page